مایان

پارکت و لمینت ایشیک ترکیه

مایان

پارکت و لمینت ایشیک ترکیه

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

10. سفید و مشکی



 البته که سفید و مشکی یک طرح قابل قبول در هرچیزی و همینطور صفحه روی کابینت محسوب میشه. به خاطر ظاهر جلانخورده و طبیعی که داره برای سبک روستایی می تونه استفاده بشه اما می تونه یه نقطه چشمگیره و خیره کننده در یک آشپزخانه مینیمالیستی هم محسوب بشه و یه گزینه برای ترکیب رنگ های خنثی باشه چون می تونه به راحتی، همزمان چند رنگ رو انعکاس بده.


11. رنگ نعنایی

انتخاب رنگ سبز نعنایی برای صفحه روی کابینت می تونه جالب باشه. این رنگ در یک آشپزخانه سبک معاصر یا آشپزخانه کاتیج می تونه استفاده بشه.


12.بنفش

 

اگر محل مناسب رو انتخاب کردید، می تونید رنگ های صفحه کابینت کوارتز رو سفارشی کنید به این طراحی زیبا نگاه کنید... می تونید با استفاده از رنگ بنفش، حس لطیف و اسرار آمیز بیشتری در فضای آشپزخانه تون منعکس کنید. این رنگ توی آشپزخانه شما خیلی چشم گیره.


6.صفحه کابینت با طرح دایره ای

با انتخاب یه صفحه کابینت کوارتز، با طرح های دایره ای روی اون، حس هنری به آشپزخانه اضافه می کنید. در این طرح شما تن های رنگی مختلف رو با ترکیبی از رنگ های خنثی خواهید داشت که به خوبی با رنگ ها واجزای مختلف طراحی داخلی هماهنگ میشن.


7. رنگ کرم سنتی

 رنگ کرم به خوبی در اکثر خانه های سنتی با اجزای دیگه هماهنگ میشه. با کابینت های روشن یا تیره و کابینت های رنگ چوب هماهنگ میشه و حتی با تن های رنگی مثل قرمز یا فیروزه ای هم هماهنگ میشه.


8. آلبالویی

 آدم با دیدن این صفحه کابینت آلبالویی هیجان زده میشه. تند و در عین حال شاد به نظر می رسه، خیلی مدرن و خاص هستش. طرحی که با الهام از سبک های گذشته، حس مدرن بودن رو هم منتقل می کنه. این صفحه روی کابینت می تونه به عنوان یه نقطه شگفت انگیز در آشپزخانه شما در نظر گرفته بشه. استفاده از رنگ ها حس شگفت انگیزی ایجاد می کنه که هرکسی اون رو می پسنده.


9. ترکیبی

در اینجا یه صفحه روی کابینت کوارتز با بافتی آمیخته در هم داریم. که یک سطح جالب توجه و هنری ایجاد کرده است. بافت هایی که در این صفحه کابینت وجود داره اون رو صنعتی و با اُبهت به نظر میاره.







3.ترکیب مه مانند

به این ترکیب خاکستری مه مانند نگاه کنین... به زیبایی در هم آمیخته شده. در اینجا انگار طرح ها از ترکیب حس لطیف زنانگی وعناصر طراحی معاصر در هم آمیخته شدن، این ترکیب رنگ رو هم می تونیم جز دسته رنگ های خنثی برای انتخاب بدونیم. این طرح برای کابردهای مختلفی در طراحی داخلی استفاده میشه. ترکیب مه مانند روی صفحات کابینت حس ظریف و لطیفی در کل فضای آشپزخانه ایجاد می کنه.


4.رنگ شُتُری

دنبال یه صفحه کابینت کوارتز می گردید که کاملا تک رنگ باشه؟ رنگ شُتُری انتخابی عالی برای طراحی مینیمالی است اما با ویژگی و ظاهر کمی سنتی تر.


5.مشکی

مشکی به خاطر کاربرد گسترده اش، یکی از پرطرفدارترین انتخاب ها برای صفحه روی کابینت هست اما می تونه با ترکیب رنگی شیک تر و خاص تر هماهنگ بشه. مثلا می تونه در تضاد با رنگ های روشن، استفاده بشه و فضای آشپزخانه رو روشن تر نشون بده.


رنگ خیره کننده از صفحه کابینت کوارتز

رنگ های جالب و خیره کننده برای الهام گرفتن و انتخاب صفحه روی کابینت کوارتز در دکوراسیون آشپزخانه

از رنگ مشکی گرفته تا انواع رنگ آبی، راه های مختلفی وجود داره که از این رنگ ها برای صفحه روی کابینت آشپزخانه تون استفاده کنید و اگر تصمیم گرفتید کوارتز رو به عنوان صفحه روی کابینت انتخاب کنید، اول باید انتخاب کنید چه صفحه ای از دیدگاه شما برای آشپزخانه تون مناسبه و شما گزینه های مختلفی رو برای انتخاب خواهید داشت.

چند رنگ خیره کننده از صفحه کابینت کوارتز:

1. مرمر سفید

 یکی از شیک ترین انتخاب هایی که می تونید داشته باشید، صفحه روی کابینت کوارتز سفید با طرح مرمر هستش، این رنگ، کاربردی و لطیف است چه بخواهید یه آشپزخانه مدرن با طراحی مینیمالیستی داشته باشید یا یه  آشپزخانه با سبک روستایی که سطوح و خطوط هموار کمتر در اون دیده میشه. این صفحه کابینت زیبایی سحرآمیزی به آشپزخانه شما میاره که هرکسی رو مجذوب خودش می کنه.


2. سفید مایل به خاکستری

صفحه روی کابینت با رنگ سفید مایل به خاکستری، انتخابی عالی برای دوست داران سبک سنتیه. این رنگ به خوبی با رنگ های مشکی و سفید هماهنگ میشه. این صفحه کابینت انتخاب مناسبی برای افرادیه که فکر می کنن استفاده از رنگ های خنثی اما کمی گرم تر، باید به صفحه روی کابینت یک ظاهر جدید ببخشه مناسبه. استفاده بیشتر از جزئیات تیره رنگ، تضاد جذابی ایجاد می کنه، مثل تصویری که برای مثال آوردیم.



7.         سبک ساحلی )COASTAL)


در این آشپزخانه ساحلی یک جفت آویز آهنی رو می بینیم که با این آشپزخانه روشن و ملایم  به خوبی هماهنگ شده است. 



8.         آشپزخانه آسیایی (ASIAN)


چراغ آویز در این آشپزخانه آسیایی که سرتاسر آن را چوب پوشانده است، به خوبی دیده می شود. 


9.         سبک روستایی (RUSTIC)


این آشپزخانه روستایی در کالیفرنیا، که در آن از سنگ های کوه استفاده شده است، از چراغ های آویز شیشه ای با قاب استیل، در بالای جزیره ای که از چوب طبیعی ساخته شده است استفاده کرده است. 



4.  سبک مزرعه ای (farmhouse)

در این سبک آشپزخانه با توجه به فضای کلی اون، طراح آن، یک لوستر با سایز بزرگ را انتخاب کرده است. 


5.  سنتی (TRADITIONAL)

این آشپزخانه کلاسیک و زیبا کابینت های سنگی و جزیره با صفحه کابینت چوبی دارد اما چیزی که در فضای ملایم این آشپزخانه توجه زیادی را به خودش جلب می کنه، لوستر این آشپزخونه است که به خوبی با آن همانگ شده است. 




6.  سبک تلفیقی Eclectic) )

کاشی های دست ساز این آشپزخانه، کابینت های زرد ملایم و جزیره آشپزخانه از جنس چوب گردو به خوبی بیانگر سبک این آشپزخانه است. این چراغ آویز استیل به رنگ مشکی، سطح چشمگیری را در این آشپزخانه ایجاد کرده است. 



برای انتخاب یک لوستر آشپزخانه جدید برای آشپزخانه تون علاوه بر سلیقه تون باید به مواردی مانند سبک، شکل، اندازه و... توجه کنید.

شاید تا به حال مدل ها و تصاویر مختلفی از انواع لوستر آشپزخانه دیده باشید و همون لحظه تصمیم بگیرید اون رو در آشپزخانه تون اضافه کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که لوستری آشپزخانه شما را 

زیباتر می کنه که با سبک کلی طراحی آن متناسب باشه.  داشتن نور کافی در آشپزخانه اهمیت زیادی داره. باید بتونید در آشپزخانه به راحتی به کارهاتون برسید و غذاهاتون رو آماده کنید. لوسترهای آشپزخانه که در

 قسمت بالای جزیره آشپزخانه یا میز ناهار خوری قرار می گیرن، راه بسیار خوبی برای پخش نور در فضای آشپزخانه هستند. لوستر هایی که اندازه بزرگتری دارند، نور بیشتری از لوستر ها با اندازه استاندارد 

ساطع می کنند و فضای زیباتری در آشپزخانه شما ایجاد می کنند.  


اما برای انتخاب لوستر یا چراغ آویز مناسب برای آشپزخانه تان به موراد زیر توجه کنید: 

1.     سبک

 لوستری را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید که با سبک کلی خانه، آشپزخانه و مهم تر از همه سلیقه خودتان متناسب باشه. مثلا برای آشپزخانه روستایی یک چراغ آویز مدرن انتخاب خوبی نیست. در اینجا چند نمونه

 لوستر آشپزخانه جدید متناسب با سبک آشپزخانه برایتان آورده ایم: 


1.  سبک سنتی-مدرن transitional) )

ترکیب رنگی این آشپزخانه در کل سفیده و در کنار اجزای مدرن، در قسمت بالای جزیره آبشاری از لوسترهای حصیری با سبک سنتی، استفاده شده . 


اگر چه در این آشپزخانه اجزایی با اندازه بسیار بزرگ را می بینیم اما در نهایت این اجزا به خوبی با هم هماهنگ شده اند و در استفاده از آون ها قواعد طراحی داخلی کاملا رعایت شده است.


2.  سبک صنعتی (INDUSTRIAL)

این آشپزخانه صنعتی در کالیفرنیا طراحی شده . چهار چراغ مشکی با اندازه بزرگ در قسمت بالای جزیره آشپزخانه با صفحه کابینت مشکی قرار گرفته  که تضاد جالبی با نور ایجاد می کنه. 




3.  سبک مدرن modern) )

این آشپزخانه مینیمالی سیاه و سفید در تورنتو طراحی شده است. در این آشپزخانه، با توجه به سبکی که داره فقط از یک چراغ به عنوان لوستر آشپزخانه استفاده شده  و هزینه کمتری هم برای شما خواهد داشت. 
 



مصالح به کار رفته در سقف کشسان

قاب و پارچه‌ای که برای سقف کشسان مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس‌های مختلفی ساخته می شوند. پرکاربردترین نوع قابی که بیشتر مورد پسند معماران قرار گرفته است، قاب‌های آلومینیومی و pvc است که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توان طرح های‌منحنی، طاق‌ها، گنبدی شکل و هر شکل دیگری را اجرا نمود. قاب‌های به کار رفته در این سقف‌ها بصورت پروفیل‌های ریلی هستند که پارچه کشسان داخل آن قرار می‌گیرد.

پارچه‌ای که در سقف کشسان به کار می‌رود معمولا از جنس pvc است. در ساخت پارچه‌های pvc  بصورت 100 درصد از pvc استفاده نمی شود و درصد کمی از آن شامل مواد پلاستیکی و افزودنی‌های مجاز است. ضخامت این پارچه‌ها بسیار اندک (معمولا حداکثر 1 میلی متر) است؛ با این وجود مقاومت خوبی در برابر بارهای احتمالی دارند.

مزایای استفاده از سقف‌ کشسان

- سقف کشسان تحمل بار بالایی (نزدیک به 200 کیلوگرم در هر متر مربع) دارد.

- در برابر ضربات ناگهانی مقاوم بوده و انعطاف خوبی از خود نشان می‌دهند.

- سقف‌های کشسان، امکان طرح های خلاقانه و مدرن را فراهم می‌کنند.

- طرح و رنگ پارچه‌های به کار رفته در این سقف ها، بسیار متنوع بوده و می توان با انواع نورپردازی ها، آن‌ها را به کار برد.

- همچنین چاپ انواع تصاویر بر روی این پارچه ها امکان پذیر است. البته در صورت چاپ تصاویر، از قابلیت کشسانی آن‌ها کاسته می‌شود.

- از این سقف‌ها برای هر سطحی، هر فُرمی (عمودی، افقی، شیبدار و مورب، دایره ای، سه بعدی و ...)، هر موقعیتی و در هر مکانی می توان استفاده نمود.

- نصب این سقف‌ها آسان و بدون هیچ گونه کثیفی است. از طرفی در صورت نیاز در کمترین زمان می‌توان آن‌ها را از سقف جدا کرد.

- اگر قصد تغییر مکان داشته باشید به راحتی می توانید، ریل‌ها را از سقف جدا کرده و در محل جدید نصب کنید و مجددا پارچه را در ریل ها جانمایی کنید.

- سقف‌های کشسان بعد از جدایی از سقف مجددا به حالت اولیه خود بر می‌گردند و مکررا می‌توان آن‌ها را بدون تغییر شکل ظاهری، نصب نمود.

- سقف کشسان دارای خاصیت آکوستیکی است و برای محیط‌های آکوستیک مانند محیط‌های ضبط صدا مناسب است.

- سقف‌ کشسان به نوعی عایق رطوبتی است و در برابر رطوبت مقاومت خوبی داشته و غیر قابل نفوذ می باشد و در محیط‌های با رطوبت بالا (مانند حمام) بسیار مناسب است. همچنین اکثر آن ها را می‌توان با آب شست.

- در برابر آب دریا، کلر و تعداد زیادی از گازها مانند فرمول (formol)، اتر، تری کلراتیلن و ... مقاوم هستند.

- ضد گرد و غبار و آنتی باکتریال هستند. در نتیجه برای محیط‌های بهداشتی مانند اتاق‌های عمل نیز مناسب می باشند.

- در صرفه جویی انرژی بسیار تاثیر گذار می‌باشند.

- در برابر سرما و گرما (-40 تا +50) مقاوم هستند.

- این سقف‌ها از دوام بسیار خوبی برخوردار بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند.

- سقف کشسان از مواد قابل بازیافت و غیر سمی ساخته شده و دوستدار محیط زیست است.

- این سقف‌ها بسیار ایمن می‌باشند، الکتریسته در آنها جمع نمی‌شود و در سوانحی چون زلزله یا انفجار، آسیب نمی‌بینند.

- در برابر اشعه‌های ایکس (X-ray) مقاوم هستند.

- در صورت آتش سوزی، پارچه‌های کشسان آتش نمی‌گیرند و تنها در اثر حرارت در خود جمع می‌شوند. در واقع باعث گسترش آتش سوزی نمی شوند.

امیدواریم اطلاعات لازم را در مورد سقف‌های کشسان بدست آورده باشید و مطلب فوق جوابگوی سوالات شما بوده باشد.


خیلی ها فکر می‌کنند برای تغییر دکوراسیون فضاهای داخلی، فقط می توان لوازم منزل یا محل کار را تعویض کرد یا طرح و نقش دیوارها را تغییر داد و از قابلیت سقف برای ایجاد نمایی بهتر غافل هستند. اما برای تغییر نمای سقف نیز گزینه های متنوعی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها برای دکوراسیون داخلی، سقف‌ کشسان هستند. در این مطلب همراه ما  باشید تا با سقف کشسان و مزیت استفاده از آن‌ آشنا شوید.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که بصورت معلق به سقف اصلی نصب می‌شود. این نوع سقف اولین بار توسط شرکت باریسول تولید و در جهان عرضه گردید. به همین دلیل برخی ممکن است این نوع سقف‌ها را به نام سقف باریسول نیز بشناسند.

سقف کشسان یکی از اجزای دکوراسیون داخلی است که برای پوشش داخلی سقف به کار می‌رود. این سقف ها از دو جزء اصلی تشکیل شده‌اند: یک قاب ریلی که دور سقف قرار می گیرد و یک پارچه سبک میانی که کشیده شده و به قاب متصل می‌شود. همانطور که از اسمشان مشخص است، این سقف ها از خاصیت ارتجاعی خوبی برخوردارند و به راحتی پاره نمی شوند. از سیستم‌های کشسان علاوه بر سقف‌ها، برای پوشش دیوارها، پنل‌های خورشیدی شناور، نمایشگاه‌ها یا ساخت اشکال سه بعدی نیز استفاده می شود. همچنین سقف‌ کشسان را می‌توان با انواع چراغ‌ها، پنجره‌های مشبک و ... مورد استفاده قرار داد.

سقف‌ کشسان گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون فضاهای داخلی است چراکه می‌توان آن‌ها را به راحتی، به سرعت و بدون جابه جایی یا خارج کردن وسایل موجود، نصب کرد. سقف‌های کشسان یک تکه بوده و نصب آن‌ها بدون هیچ گونه خرابی و بهم ریختگی صورت می‌پذیرد.


اگر قصد خرید درب ضد سرقت را دارید مطالب زیر را از دست ندهید.

در طول تاریخ انسان همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد امنیت و آرامش بوده و سعی کرده است تا با اقداماتی از حریم خانه و منزل خود حفاظت کنه. تولید درب های ضد سرقت یکی از این اقداماته که امروز می خواهیم به بررسی آن ها بپردازیم و ببینیم که درب های ضد سرقت چه کارایی و ویژگی هایی داره.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به دلیل ساختاری که داره نسبت به درب های معمولی مقاوم تر و دارای امنیت بسیار بالاتریه. درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوته. قفل ها در درب ضد سرقت بسیار تقویت شده اند و تقریبا در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خونه را در برابر سرقت تامین می کنند باید ویژگی های دیگری از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند.

اجزای درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت ممکنه به انواع مختلف قفل های ضد سرقت مجهز شده باشه. هر یک از این قفل ها دارای میزان امنیت های متفاوتی هستند. مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت، قفل هان. بنابراین هنگام خرید درب ضد سرقت حتما به قفل اون توجه کنید. علاوه بر این لولا در اکثر درب های ضد سرقت از خارج و یا از هر دو طرف پنهانه و این امر مانع از باز شدن درب به وسیله اهرم کردن لولا می شه.

 
درب ضد سرقت معمولا از لایه های مختلف تشکیل شده. جنس لایه داخلی آنها معمولا از جنس فولاده که با یک لایه از جنس های مختلف مانند ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه وغیره روکش شده. فضای خالی موجود در درب ضد سرقت نیز غالبا به وسیله پشم سنگ پر می شه که این کار باعث می شه درب ضد سرقت عایق صدا و حرارت نیز باشه.

درب های ضدسرقت باید به تناسب محل مورد استفاده با ویژگی های متفاوت انتخاب بشه برای مثال می تونیم از درب های ساده فلزی که از دولایه ورق سخت به ضخامت یک میلیمتر در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما به عنوان لایه میانی در آپارتمان هایی که امکان ایجاد سروصدا توسط سارقین به منظور تخریب درب امکان پذیر نیست استفاده نمود.

اما در مکان هایی مانند کارخانجات و کارگاه های خارج از شهر که سارقین امکان تخریب در را به راحتی دارا هستند باید از درب های ضد سرقت با ویژگی های خاص استفاده بشه تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه های سطحی درب به داخل ساختمان را غیرممکن باشه.

در این موارد نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف درب به دو میلیمتر افزایش پیدا می کنه بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن تقویت میشه و از استانداردهای ویژه کیفیت این گونه درب ها برخوردار می شه.

صرف نظر از استانداردهای امنیتی موردنیاز در تولید و انتخاب درب های ضدسرقت، از دیگر ویژگی های که این درب ها باید دارا باشن می تونیم به پوشش های روی درب اشاره کنیم. اگر درب های ضد سرقت قراره در مکان های مرطوب یا مکان های صنعتی به کار بره، پوشش لایه بیرونی باید ضد رطوبت و ضد اسید باشه.

انواع درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای انواع مختلف است و در بازار ایران به صورت سه دسته اصلی عرضه می شود، که شامل: درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی است. در میان این انواع، درب ضد سرقت ترک هم ازنظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مقام بالاتری نسبت به سایرین قرار داره. البته درب ضد سرقت ایرانی هم از نظر ظاهر و کیفیت تا حد زیادی مشابه نمونه ترکیه ای هستش.

ولی قیمت اون نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تره و نوع چینی درب ضد سرقت ارزانترین آنها است. البته این به معنی بی کیفیت بودن درب ضد سرقت چینی نیست. نکته مهمی که باید در مورد درب های ضد سرقت ایرانی بدونید اینه که این درب ها می تونند دقیقا مطابق خواسته شما ساخته بشن یعنی امکان سفارش این درب ها مطابق با نیاز شما وجود داره.

تفاوت درب های ضد سرقت با یکدیگر
اولین تفاوتی که در این درب ها به چشم می خورد در نوع چارچوب های آن ها است. چارچوب درب های ضد سرقت چینی ابزار نخورده و تخت است. اما در درب های ضد سرقت ترک این موضوع کاملا برعکس می باشد و چهار چوب درب های ضد سرقت ترک ابزار خورده هستند و شاید دلیل اختلاف قیمت شان هم همین جزئیات باشد.

قفل و لولای درب های ضد سرقت

تفاوت دوم این درب های ضد سرقت که کاملا هم می توان اون  را دید، تفاوت در لولاهای این درب ها ست. لولاهای درب های ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای درب های ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نیستند.

تفاوت سوم را می تونیم در رویه این درب ها مشاهده کرد، به گونه ای که رویه درب ضد سرقت چین به صورت فلزی استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک هستش. ولی رویه درب های ضد سرقت ترک به دو دسته MDF یا  با   طبیعی  MDF با روکش PVC1- تقسیم  بندی می شود.
تفاوت دیگر این درب ها با یکدیگر در وزن آن ها است. وزن درب های ضد سرقت چین نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبک تر می باشند به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.

اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت

 در مراحل نصب  درب های ضد سرقت چین آسان تر و سریع تر نصب می شه هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نیز بیشتر از ۱ یا ۲ ساعت زمان بر نخواهد بود. مرغوب ترین و بهترین درب های ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذناپذیر و بر اساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نداره. و مهمترین قسمت درب ضد سرقت همان قفل های ضد سرقت اونه.