مایان

پارکت و لمینت ایشیک ترکیه

مایان

پارکت و لمینت ایشیک ترکیه

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

 

کورین ، کوارتز و گرانیت سه صفحه کابینت پرطرفداری هستند که هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. در اینجا این تفاوت ها را از جنبه های مختلف مانند قیمت، دوام، کارایی و ... مورد بررسی قرار دادیم.

 

در مورد انتخاب صفحه کابینت دچار تردید هستید؟ این احساس کاملا طبیعی است. سه نمونه از پرطرفدارترین متریال های صفحه کابینت، سالید سرفیس (کورین)، کوارتز و سنگ گرانیت هستند. حداقل در نگاه اول آن ها یکسان به نظر می رسند. در حالی که سالید سرفیس و کواترز متریال هایی هستند که بعد از ترکیب با مواد دیگر به دست می آیند و گرانیت متریالی کاملا طبیعی است. اما وقتی برای انتخاب آن ها جزئی تر آن ها را بررسی می کنیم تفاوت هایشان را درک می کنیم. 

 

در جداول زیر می خواهیم به طور جزئی تفاوت این صفحه کابینت ها را مشخص کنیم.


مقایسه صفحه کابینت کورین، کوارتز و گرانیت 

 

خصوصیات پایه:

 

 

 

 سالید سرفیس

 کوارتز

 سنگ گرانیت

 چه چیزی است؟

سالید سرفیس اصطلاحا به نوعی متریال صفحه کابینت مملو از پلیمر گفته می شود که برای رقابت برندها با یکدیگر ساخته شد. این متریال یک متریال پرطرفدار و ارزان قیمت است.

کوارتز متریال پرطرفداری در بازار به شمار می رود. این متریال یکی از متریال های تشکیل شده از خرده های سنگ هاست. مخلوط طبیعی ترکیب شده با ماده چسبانک برای ساخت سک سطح سخت و سنگ مانند برای صفحه کابینت. این متریال را از نظر طبیعی بودن می توان بین سالید سرفیس و گرانیت به شمار آورد.

گرانیت متریالی است که به طور مستقیم از طبیعت به دست می آید و به تخته سنگ تبدیل می شود. هیچ چیزی به این متریال اضافه نمی شود و چیزی هم از آن کم نمی شود.

نام برند

کورین، فورمیکا، سالید سرفیس، اوونیت، استارن، سوان استون، ویلسورانت سالید سرفیس

سزار استون، کامبریا، سایل استون

سنگ گرانیت با نام برند خاصی شناخته نمی شود. حداقل در سطح خرید مشتریان

ترکیبات

33 درصد ترکیبات مصنوعی ساخته شده توسط انسان (پلیمرها) 66 درصد متریال های طبیعی

10 درصد ترکیبات چسبناک و متصل کننده مواد و 90 درصد متریال های سنگی مانند گرانیت های خرد شده و اضافه ی مرمر و سنگ های طبیعی یا ضایعات صنعتی مانند سرامیک، سیلیکا، شیشه، آینه و... .

100 درصد طبیعی

تاریخچه کوتاه

این متریال توسط شرکت Dupont و به عنوان زیر مجموعه ی سنگ کورین عرضه شد و شرکت های دیگر بعد از منقضی شدن حق ثبت اختراع این شرکت توانستند این محصول را عرضه کنند.

این محصول اولین بار توسط یک شرکت ایتالیایی به نام Bretonstone در سال 1963 ارائه شد. متریال کوارتز Bretonstone تحت لیسانس 52 شرکت است که امکان استفاده از این این اختراع را دارند.

سنگ گرانیت اولین بار در هند، چین و برزیل دیده شده است و به کشورهایی مانند آمریکا برای ساخت فرستاده شده است. در ابتدا این محصول فقط در ساختمان ها استفاده می شد. اکنون این محصول در تمام خانه ها استفاده می شود.

معیار انتخاب 

این متریال در دهه 1980 به بالاترین درجه محبوبیت خودش رسید. به این خاطر که در آن موقع گزینه های کمی برای انتخاب وجود داشت. این متریال هنوز هم شایسته انتخاب به عنوان بهترین متریال که هم قیمت خوبی دارد و هم بسیار کاربردی است

استفاده کنندگان این متریال در حال افزایش هستند و اکنون در بیشتر خانه ها استفاده می شود، بیشتر از همیشه

 جدا از علاقه، وقتی صحبت از پر استفاده ترین متریال طراحی آشپزخانه به میان می آید ، سنگ گرانیت به عنوان متریالی ظریف و با کیفیت حرف اول را می زند.  




ظاهر و احساس: 

 

 سالید سرفیس

 کوارتز

سنگ گرانیت 

شکل ظاهری  

 ظاهر این متریال کاملا مات است اما می توان روی آن پوشش براق هم زد ولی تولید کنندگان این نوع از متریال را توصیه نمی کنند چون خط و خش را نشان می دهد

 درخشان، سه بعدی و عمیق
سطوح با این متریال می توانند صاف و صیقلی به نظر برسند. این متریال از اجزای زیادی تشکیل شده که با قرار گرفتن کنار هم ظاهری یکپارچه دارند.   

 درخشان، محکم و بلورین
این متریال می تواند صاف و صیقلی به نظر برسد. ظاهر نامنظم و درعین حال جذابی دارد. در تضاد چشمگیری با صفحه کابینت کوارتز است

 چطور احساس می شود

 ظاهری صاف و نرم دارد مانند لمس یک صابون. که این موضوع باعث نمایش دادن خط و خش می شود و در حال توسعه صفحه های مات این محصول هستند

 صاف و صیقلی 

صاف و صیقلی 

نمایش درزها و  شکاف ها 

 حداقل نمایش درزها به این دلیل که این محصول اصولا به عنوان یک متریال ضخیم و بدون درز شناخته می شود

 درزها نمایش داده می شود اگر چه یک نصاب خوب می تواند این درزها را پنهان کند

 مانند صفحه کابینت کوارتز شود اگر چه یک نصاب خوب می توتاند این درزها را پنهان کند.  



نصب و هزینه: 

 

 

سالید سرفیس  

 کوارتز 

گرانیت  

باید محکم چسبانده شوند؟  

 خیر 

 خیر 

 بله، سطح گرانیت پر منفذ است و اگر خوب چسبانده نشود امکان نشت آب در آن وجود دارد

 نصب حرفه ای و توسط نصاب نیاز است؟ 

 اکیدا توصیه می شود. از این سه متریال سالید سرفیس تنها متریالی است که اگر خودتان آن را نصب کنید، امکان شکاف صفحه کابینت وجود دارد. بهتر است این صفحه کابینت توسط نصاب متخصص نصب شود

 بله 

 بله 

 ماندگاری 

 امکان سوختن با حرارت و امکان خط و خش وجود دارد( البته با سمباده می توان آن ها را از بین برد

 مقاوم است اما امکان خراش آن وجود دارد

 امکان ترک وجود دارد و اگر به خوبی چسبانده نشود امکان درز مایعات در آن وجود دارد

 قیمت 

 35 دلار و بیشتر  

 50 دلار و بیشتر 

 60 دلار و بیشتر 

 

این صفحه کابینت را انتخاب کنید اگر... 

 

 سالید سرفیس

کوارتز 

گرانیت  

 یک صفحه کابینت صاف و مسطح، ساده بدون درز می خواهید که ظاهر یکپارچه ای داشته باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد

 یک صفحه کابینت شبیه به سنگ  با ظاهری یکپارچه می خواهید که نگهداری آن بسیار آسان باشد

 یک صفحه کابینت سنگی که ظاهر طبیعی دارد و نیاز به نگهداری خاصی ندارد

 


کابینت ها با فضای بسیار زیادی که در آشپزخانه اشغال مینمایند، از مهمترین عوامل در جذاب بودن دکوراسیون محسوب میگردند ،پس هنگام انتخاب کابینت و خرید آن بایستی دقت لازم را داشت. حال ما برای شما نکاتی مختصر را در خصوص تنوع در طرح و مدل کابینت اورده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را در خصوص کابینت ها داشته باشید و بهترین استفاده را از فضای آشپزخانه تان ببرید.

نکات انتخاب کابینت مناسب

در مواقعی نور آشپزخانه کم باشد و یا اینکه کلا نورگیری در آشپزخانه موجود نباشد شما میتوانید با بهره بردن از سقف های کاذب که هالوژن هایی در آن موجود نور آشپزخانه خود را تامین بنمایید. در نظر باشید که بکارگیری از سقف های کاذب زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر مینماید.

چنانچه فضای کافی در منزل خود برای گذاشتن میز نهارخوری ندارید ، این امکان را دارید که با پیشخوان کابینت خود یک میز درست کنید که در این صورت فضای آشپزخانه شما بزرگتر به چشم می آید و هم شما دارای یک میز نهارخوری در آشپزخانه خود میباشید.

آنچه که در انتخاب کابینت بسیار برای شما حائز اهمیت میباشد رنگ کابینت ها میباشد که توصیه ما به شما این است که بیشتر از دو رنگ در کابینت های خود استفاده نکنید که چنانچه شما بتوانید از دو رنگ مکمل بهره ببرید آشپزخانه شما جذابیتی دو چندان خواهد داشت. در آشپزخانه های کوچک شما بایستی که از رنگهای روشن یا تلیفی از رنگ گرم و سرد را برای کابینت های خود انتخاب نمایید و هیچ وقت از رنگ های تند زننده همچون سرخابی و ... استفاده نکنید چرا که خیلی زود از دکور خود دلزده خواهید شد .

رنگ کابینت در دکوراسیون بسیار حائز اهمیت میباشد و از اصلی ترین عوامل تاثیرگذاری بر روی دکوراسیون میباشد به این دلیل که کابینت فضای گسترده ای از آشپزخانه را اشغال مینماید پس نکته ای را که در خصوص رنگ کابینت برای شما بیان نمودیم این بود که در کابینت خود حداکثر دو رنگ بکار ببرید و سعی نمایید این دو رنگ مکمل یکدیگر باشد و از رنگهای تند استفاده ننمایید و از رنگهای شفاف هم استفاده نمایید چرا که رنگهای براق منجر به بزرگ جلوه کردن آشپزخانه شما میگردد و چنانچه سقف آشپزخانه شما کوتاه باشد بایستی از کابینت هایی با طرح خطوط عمودی و دستگیره های بلند بهره ببرید و در صورتی که سقف ارتفاع زیادی داشت از کابینت با نقش خطوط افقی بهره ببرید.

در آشپزخانه خود ،اچ پی ال های کرکره ای را بکار نگیریدچرا که تمیز کردن ان دشوار و جذب و نفوذ آلودگی آنها بسیار بالا است. یراق کابینت ها مانند جنس و نوع کابینت دارای اهمیت بالایی است بایستی علاوه بر زیبایی مقاوم بوده و استحکام زیادی داشته باشد . بایستی دقت داشته باشید که لولاهای کابینت مثل لولای در احتیاج به روغن کاری دارد. در صورتی که جنس بدنه کابینت شما از لترون باشد دقت لازم را داشته باشید حتما جنس بدنه زیر سینک ظرفشویی تان از ام دی اف باشد.

 

پس بایستی هنگام سفارش کابینت به موارد ذیل اهمیت بدهید و آنها را در نظر بگیرید:

  • ۱)کابینت های معمولی:
    کابینت های معمولی شکل و اندازه شان برحسب استاندارهای موجود میباشد و چون طبق استانداردها ساخته میشوند اغلب آنها ساخته شده هستند و اماده آنها در بازار موجود میباشد و یا این که سفارشی در خصوص این نوع کابینت داده شود در بیشتر مواقع یک روزه یا حداکثر دو سه روزه میتواند آن را آماده بنماید. مزیت این نوع کابینت این است که از لحاظ هزینه و قیمت برای هر قشری مناسب میباشد.
  • ۲)کابینت های نیمه سفارشی:
    در کابینت های نیمه سفارشی ، مشتری این امکان را دارد که از میان اندازه و شکل، یکی را با در نظر گرفتن بودجه و موقعیت آشپزخانه اش انتخاب نماید. اغلب کابینت های نیمه سفارشی را بعد از آن که سفارش به کارگاه برسد می سازند و آن را از قبل با قالب های آماده و یا همان استانداردی که بیان کردیم نمیسازند . پس زمانی که کابینت های نیمه سفارشی برای ساخت میبرند به مراتب بیشتر از کابینت های معمولی میباشد و به تبع آن خواهیم دید که قیمت کابینت های نیمه سفارشی بالاتر میباشد.
  • ۳)کابینت های سفارشی:
    این کابینت ها به طور کامل دست ساز بوده اند پس مشتری هر ایده و سلیقه را که داشته باشد در این کابینت ها قابل اعمال خواهد بود کابینت های سفارشی را باید بدانید در دسته گرانترین کابینت های موجود قرار دارند و قیمت نهایی و معتبر این کابینت ها با توجه مواد مصرفی نیز قابل تغییر خواهد بود و زمان ساخت و نصب این نوع کابینت ها نیز با در نظر داشتن برنامه کاری کابینت ساز نیز متفاوت خواهد بود.


لوازم جانبی بکار رفته در کابینت ها:

بدیهی است که زمانی یک کابینت بطور کامل سفارشی باشد لوازم جانبی که در ساخت آن بکار میرود به مراتب بیشتر از سایر کابینتها میباشد ولیکن منظور ما این نیست که سایر کابینت ها لوازم جانبی ای را دارا نیستند بلکه در کابینت های سفارشی ایده های بیشتری قابل اعمال خواهد بود پس به همین دلیل لوازم بیشتری هم در انها موجود میباشد.

– یراق آلات استفاده شده کابینت ها: یراق آلات کابینت مانند طلا و جواهرآلات زینتی هستند پس بایستی ازیراقهای کابینت زیبا استفاده نماییم که زیبایی کابینت ما را دوچندان نماید. حتی کابینت های معمولی با یراق مثل دستگیره قفل های زیبا کلی زیبا میشوند. پس نقش یراق آلات در کابینت دو امر میباشد

  1. انجام تکلیف محوله
  2. زیباسازی کابینت

دقت داشته باشد جدای زیبایی ظاهری، جنسی را انتخاب نمایید که وظیفه خود را بتواند به خوبی انجام دهد. همچنین یراق آلاتی نیز اخیرا تولید شده اند که برای افراد معلول و نقص عضو طراحی گشته است.

– انتخاب پیشخوان آشپزخانه: زمانی که جنس کابینت را مشخص نمودیم و در خصوص آن به توافق رسیدیم بایستی که مناسب ترین پیشخوان را برای کابینت انتخاب نماییم که کابینت ما کامل گردد و همچنین اشپزخانه تکمیل گردد. جنس پیشخوان های کابینت با یکدیگر فرق دارد به این معنا که ما تنوع در جنس داریم و گاهی ممکن است که جنس پیشخوان تنها از یک ماده باشد یعنی تک ماده باشد.

کابینت چوبی، فلزی، ام‌دی‌اف (MDF) یا فلزی ؟ شما کدام را می ‏پسندید؟ احتمالا شما هم از بین این کابینت‏ ها نوع ام‌دی‌اف (MDF) را که چندسالی است زینت بخش آشپزخانه‏ ها شده انتخاب می‏ کنید چون روکش ‏های زیبا و خیره‌کننده این نوع کابینت‌ها جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه می‌دهد اما آیا کابینت‌ها هم می‌توانند ما را بیمار کنند؟ آیا کابینت‌ها می‌توانند موجب به خطر انداختن سلامتی ما و اعضای خانواده ما شوند؟

قبل از هر چیز بهتر است درباره این پدیده نه چندان نوظهور کمی بیشتر بدانیم . ام‌دی‌اف (MDF)، به معنی «فیبر یا الیاف با چگالی یا تراکم متوسط» است که از ذرات به هم چسبیده چوب تهیه می‌شود. این ذرات چوب توسط «رزین» که نوعی چسب صنعتی است در درجه حرارت بالا و در حالی که تحت فشار زیاد قرار می‌گیرند به یکدیگر چسبیده و ام‌دی‌اف (MDF) را به وجود می‌آورند.


  


مزایای ام‌دی‌اف (MDF) :

این ترکیب در برابر رطوبت هوا مقاوم است و آسیب زیادی نمی‌بیند و به همین علت کاربرد آن در محیط آشپزخانه که هنگام آشپزی رطوبتش بالا می‌رود، منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر ساخت کابینت، از این ترکیب در ساخت مبلمان، میز و صندلی، دکور و کف‌سازی اتاق‌ها نیز استفاده می‌شود. ام‌دی‌اف (MDF) در برابر حرارت فوق‌العاده مقاوم و عایقی مناسب در برابر صدا است. هرچند در ساخت ام‌دی‌اف (MDF) از برخی مواد شیمیایی استفاده می‏ شود که مانند فرمالدئید ممکن است مقداری آلودگی هوا به همراه داشته باشد اما چون در ساخت آن از ضایعات دورریختنی چوب استفاده می‌شود، به جلوگیری از قطع درختان و همچنین به پاکیزگی محیط زیست نیز کمک زیادی می‌کند. در اغلب کشورها، ساخت ام‌دی‌اف (MDF) به این خاطر که نوعی بازیافت مواد دور ریختنی را به دنبال دارد طرفداران زیادی دارد و مردم و دوستداران محیط زیست از این صنعت حمایت می‏کنند.

مضرات ام‌دی‌اف (MDF) :


آنچه ام‌دی‌اف (MDF) را کمی برای سلامتی خطرناک می‌کند فرمالدئید به کار رفته در رزینی است که ذرات چوب را به یکدیگر می‌چسباند. از این رو سازمان‌های استاندارد و فعالان ایمنی و بهداشت کار، به سازندگان این ترکیبات توصیه می‌کنند از مقدار کمتری فرمالدئید در رزین‌ها استفاده کنند. فرمالدئید ماده‌ای به شکل گاز یا مایع و بدون رنگ همراه با بوی تند شبیه به بوی ادویه‌جات است. فرمالدئید خالص در 50 درجه سانتی‌گراد آتش می‌گیرد و بخارات آن می‌تواند باعث انفجار شدیدی شود. فرمالدئید موجب اختلالات دستگاه تنفسی، بروز آسم، سرطان بینی و یا سرطان‌های دیگر در افرادی که با این ماده تماس دارند، می‌شود. این ماده در صورتی که روی پوست دست و صورت بریزد موجب خوردگی و آسیب شدید به پوست می‌شود. هرچند مقدار فرمالدئید به کار رفته در ساخت ام‌دی‌اف (MDF) به اندازه‌ای نیست که باعث نگرانی زیادی شود اما بخار شدن فرمالدئید به کار رفته در آن می‌تواند هوای خانه را آلوده کند و موجبات برخی از اختلالات تنفسی را به‌خصوص در کودکان فراهم آورد. مهندسین چوب، برای پوشاندن سطح ام‌دی‌اف (MDF) از لایه‌هایی زیبا که عمدتاً از جنس وینیل هستند، استفاده می‌کنند.

این ترکیبات نیز با بخار شدن می‌توانند موجبات آلودگی هوای خانه را فراهم کنند و اختلالات تنفسی خفیفی را در افراد و به‌خصوص کودکان و سالمندان به وجود آورند

شما هم احتمالاً این جمله را شنیدید که می گویند، قلب هر خانه ای «آشپزخانه» است . آشپزخانه می تواند کوچیک یا بزرگ، قدیمی و ساده یا مدرن و مجلل باشد. اما آنچه اهمیت دارد نحوه چیدمان لوازم و ظروف مورد نیاز خانم خانه است. زمانی که مادربزرگ های ما جوان بودند و تازه زندگی مشترکشان را شروع کرده بودند خبری از کابینت های امروزی نبود و آنها همه وسایلشان را در صندوقچه های چوبی می گذاشتند.


ولی امروزه انواع و اقسام کابینت ها در رنگ و طرح های مختلف به کمک خانمهای خانه دار آمده تا هم به راحتی بتوانند لوازم خودشان را در آن جا بدهند و هم زیبایی و چشم نوازی آشپزخانه شان را دوچندان کنند.  با این حال امروزه هزینه ساخت و نصب انواع کابینت که از ملزومات هر آشپزخانه ای است، خیلی گران تموم می شود و درصد زیادی از مردم این توانایی را ندارند که هر از گاهی کابینت های آشپزخانه شان را عوض کنند، پس به نظر می رسد یادگیری مهارت مراقبت و نگهداری از کابینت ها با توجه به هزینه بالای خرید یا تعویض آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است .

در ادامه شما را با روش های مراقبت و تمیز نگه داشتن کابینت آشنا می کنیم:

مراقبت بهتر، عمر طولانی تر

متاسفانه بعضی از خانواده ها نمی دانند چطور باید از کابینت ها نگهداری کنند، بنابراین کاملا طبیعی است که کابینت در این خانه ها خیلی زود خراب می شود اما با استفاده از روش هایی می‌توانید مدت زمان بیشتری از کابینت های خودتان استفاده کنید.

* اول از همه به یاد داشته باشید در صورتی که کابینت آشپزخانه خراب شد و مشکلی برایش پیش آمد، به جای این که خودتان  تعمیرش کنید، حتما از فردی که در این کار مهارت دارد، کمک بگیرید تا مشکل به طور کامل رفع شود . البته باز هم مثل بقیه امور زندگی و خانه، بهتر است اول از ایجاد خرابی و مشکل پیشگیری کنید تا نیازی به تعمیر نباشد؛ بعضی از کابینت ها فلزی اند و در مقابل آب مقاوم ترند، ولی جنس بعضی دیگر چوبی است یا از مواد MDF و اگر با آب تماس داشته باشه، به مرور می پوسد و از بین می رود. بنابراین اگه کابینت های خانه شما هم چوبی است، هیچ وقت آن را با آب تمیز نکنید. به جای این کار از مواد شوینده مناسب و دستمال نمدار کمک بگیرید. البته در کابینت های فلزی که امروزه کمتر از آن ها استفاده می شود هم امکان زنگ زدگی وجود دارد.

* بهتر است هنگام خرید یا ساخت کابینت، جنس مرغوب و مناسبی انتخاب کنید. برخی از قسمت ها مانند کابینت های اطراف سینک ظرفشویی معمولا در معرض رطوبت بیشتری قرار دارد و خیلی زود خیس می شود، به همین دلیل بهتر است برای این قسمت ها جنسی انتخاب شود که در برابر آب مقاوم است. علاوه بر این، همیشه پس از پایان کارتان تمام قسمت های کابینت را خشک کنید تا آب روی آن نماند.

* حتی اگر صفحات کابینت ضدآب باشد، باز هم نباید به طور مستقیم روی آن آب بریزید و به این شیوه کابینت را بشویید، چون در هر صورت رطوبت، عمر آن را کم می کند. یادتان باشد که حرارت هم عامل مهمی است که باعث آسیب دیدن کابینت ها می شود؛ بنابراین قابلمه، ماهی تابه و ظرف های داغ را مستقیم روی کابینت نگذارید و مراقب باشید صفحات آن حرارت نبیند.

* گوشت، مرغ، نان و… را هم نباید مستقیم روی کابینت برش بدهید. با این کار نه تنها روی صفحه کابینت خش می افتد و ظاهر نامناسبی پیدا می کند بلکه به مکان مناسبی برای تجمع باکتری‌ها و آلودگی های مختلف نیز تبدیل می شود .

* همیشه به لولاهای در کابینت  توجه داشته باشید و نقاط لازم را روغن کاری کنید تا به عمرش اضافه شود.

* دقت کنید که پایه های کابینت متناسب و هم اندازه باشد  و در صورت نیاز آن ها را تنظیم کنید. توصیه جدی ما این است که از چسباندن اشیای تزیینی حتی با استفاده از آهن ربا به کابینت ها خودداری کنید چون این کار باعث خش دار شدن تدریجی بدنه کابینت می شود. به خصوص اگر کابینت فلزی باشد.

آشپزخانه زیبا با کابینت های زیباتر

حتما شما هم تا الان در آگهی های خرید و فروش خانه و آپارتمان دیدید که برای تبلیغ، درباره جنس و نوع کابینت ها هم مطالبی می نویسند، اما آیا واقعا جنس، طرح و رنگ کابینت تا این حد در زیبایی خانه مهم است؟
پاسخ این پرسش صددرصد مثبت است ؛ به این معنی که با انتخاب رنگ و طرح مناسب می توانیم آشپزخانه ای کوچک و دلگیر را شاد و حتی بزرگ تر جلوه بدهیم یا این که حس و حال متفاوتی به خانه ببخشیم. مثلاً اگه  آشپزخانه شما کوچک است ، سعی کنید از کابینت هایی استفاده کنید که رنگ تند و گرم مانند قرمز ندارد، چون این رنگ ها محیط آشپزخانه را کوچک تر نشان می دهد. 

کابینت ها را تمیزکنید، اما

* کابینت ها هم مانند قسمت های دیگر آشپزخانه باید به طور مرتب تمیز بشود ، ولی حواستان باشد تمیز کردن آنها قانون خاص خودش را دارد. مثلا هیچ وقت نباید برای نظافت کابینت ها از اسکاچ های زبر یا سیم های ظرفشویی استفاده کنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت می‌شوند. به جای این کار از یک اسفنج نرم یا دستمال های مخصوص کمک بگیرید. در ضمن اگر می خواهید از مواد شوینده ای که در بازار وجود دارد، استفاده کنید اول حتما نحوه مصرف آن را بخوانید و مطابق آن نظافت را شروع کنید.

* همچنین فراموش نکنید که درهای کابینت را پس از استفاده ببندید و هیچ وقت آن ها را برای مدت طولانی باز نگذارید، این کار نه تنها باعث می شود که آشپزخانه زیباتر و تمیزتر به نظر برسد بلکه از ورود رطوبت و بخار ناشی از پخت غذا به داخل کابینت ها هم جلوگیری می کند. از یک طرف هم، باز ماندن درها به مرور باعث افتادگی، لق شدن و صدا کردن آن ها هنگام باز و بسته شدن می شود. در ضمن هیچ وقت روی کابینت ها ننشینید. تعجب نکنید،خیلی از افراد عادت دارند به جای این که روی صندلی آشپزخانه بنشینند، از کابینت به عنوان صندلی استفاده  کنند. این کار هم باعث لق شدن پایه های کابینت و در نتیجه خراب شدن زود هنگام آن ها می شود.

* قسمت هایی از کابینت که فضای زیر آن خالی است هم نباید خیلی سنگین باشد ؛ مثلا روی کابینتی که زیرش ماشین لباسشویی می گذارید به هیچ وجه نباید پر از ظرف و وسایل باشد .

تعمیر آسان کابینت های فلزی

در این جا قصد داریم تا شما رو از دور انداختن کابینت های فلزی فرسوده اما قابل تعمیر منع کنیم. معمولاً کابینت های فلزی پس از چندین سال استفاده دچار پوسیدگی یا فرورفتگی می شوند، وقتی در قسمتی از کابینت آثاری از پوسیدگی جزئی را دیدید، بلافاصله آن نقطه را خوب بتراشید تا آثار پوسیدگی از بین برود. سپس با قلم مویی کوچک کمی محلول ضدزنگ به آن نقطه بمالید و پس از خشک شدن، روی آن را رنگ کنید. اگر در یا بدنه کابینت فلزی شما «یک جداره» است و در آن فرورفتگی بزرگی می بینید، نگران نباشید، با کمی دقت می توانید با وارد کردن ضربه ای ملایم، آن فرورفتگی را به حالت اول بازگردانید. برای این کار قسمت مورد نظر را بگیرید و بعد پارچه یا حوله ای پشت ناحیه فرورفته قرار دهید و بعد با استفاده از وسیله ای مانند چکش لاستیکی یا وسایل مشابه، ضربه ای متناسب وارد کنید.این کار باعث می شود تا رنگ کابینت هم نریزد .


     

 




ام دی اف :

ام دی اف مخفف واژه ی medium density fibrebord به معنای تخته فیبر با چگالی (دانسیته) متوسط می باشد. mdf دسته ایی از فراورده های چوبی می باشد که به روش خشک تولید میشود و بصورت ورقهایی در ابعاد مختلف و روکشهای متفاوت عرضه می گردد.
صنعت تخته فیبر یکی از صنایع نسبتا جدید در زمینه صنایع چوب است، به طوری که تخته فیبر نخستین بار به عنوان یکی از محصولات فرعی صنعت کاغذ توسعه پیدا کرد که علت آن هم تلاش هایی در جهت یافتن کاربردی مناسب برای حجم قابل توجهی از زواید روی الک در فرایند مکانیکی تهیه خمیر کاغذ بود که سرانجام در سال ۱۸۹۸ منجر به ایجاد یک کارخانه تولید تخته فیبر عایق در انگلستان شد.

ام‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی، علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای ام‌دی‌اف است که در آن فرایند کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرِس برروی تخته چسبانده می‌شود.


این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایر اوراق فشردهٔ چوبی، دارای برخی خواص برتر نیز هست که باعث ارتقای بازار آن در بین سایر اوراق فشردهٔ چوبی مانند تخته خُرده‌چوب (نئوپان)، تخته‌لایه، تخته فیبر سخت و… شده‌است. درواقع، این محصول ام‌دی‌اف ابتدا به‌عنوان جایگزین اوراق فشردهٔ چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزینِ چوب نیز به‌کار رفته‌است. در حال حاضر، دامنهٔ کاربردهای آن روزبه‌روز درحال افزایش است.

ویژگی ورق های MDF :

1.  1. تنوع محصول در طرح روکش ٬ نوع ٬ ضخامت ٬ چگالی و تراکم ذرات


     2. به راحتی مانند چوب قابل برش ٬ سمباده زنی و ماشین کاری می باشد . 


3.  3. ورقه های آن دارای سطحی کاملا صاف و متراکم می باشند .


4.  4. برخلاف چوب هیچ گونه گره ای در داخل انواع فیبر وجود ندارد .


5. قیمت بسیار مناسب نسبت به چوب طبیعی


6. پایداری ابعاد و مقاومت مناسب در برابر پوسیدگی ٬ رشد انواع قارچ ها و حشرات موذی


7. در تمامی سطوح MDF چگالی یکسان می باشد .


8. به راحتی می توان قطعات MDF را توسط چسب چوب به یکدیگر متصل نمود .


9. نسبت به نئوپان از مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت برخوردار می باشد .